Να εντάσσεται στο ευρύτερο γνωστικό πεδίο του μάρκετινγκ ή/και να σχετίζεται με το output των τομέων ειδίκευσης του Τμήματος. Ανεξάρτητα από την μεθοδολογία που ακολουθείται σε πρωτογενές επίπεδο (π.χ. διενέργεια έρευνας μέσω ερωτηματολογίων, ανάπτυξη πρωτότυπης εφαρμογής, κ.λπ.) το προτεινόμενο θέμα πρέπει να ενέχει μια μάρκετινγκ διάσταση και να είναι σύμφωνο με τον ακαδημαϊκό προσανατολισμό του Τμήματος. Για παράδειγμα, η ανάπτυξη πρωτότυπης εφαρμογής θα πρέπει να θεμελιώνεται βάσει σχετικής βιβλιογραφίας και δευτερογενούς έρευνας και να διακρίνεται από τον στρατηγικό της προσανατολισμό. Εν ολίγοις, όσο πρωτότυπη και αν είναι οποιαδήποτε προτεινόμενη εφαρμογή, δεν μπορεί να «σταθεί» ως πτυχιακή εργασία από την στιγμή που δεν αιτιολογείται πλήρως το γιατί είναι ορθή στρατηγικά, βάσει των υπαρχουσών δευτερογενών πηγών.
Να είναι σχετικά πρωτότυπο, υπό την έννοια ότι πρέπει να συνάδει με τις νέες τάσεις και εξελίξεις στο εκάστοτε επιστημονικό πεδίο. Για παράδειγμα, ένα προτεινόμενο θέμα το οποίο αφορά στην τηλεοπτική διαφήμιση στην Ελλάδα δεν παρουσιάζει ερευνητικό ενδιαφέρον, καθώς έχει ήδη εξαντληθεί από την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Επομένως, η πρωτοτυπία έγκειται και στον τρόπο προσέγγισης «κλασικών» θεμάτων.
Να είναι συγκεκριμένο, περιορισμένο και σαφές. Για παράδειγμα, μια προτεινόμενη πτυχιακή με θέμα «Η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα» δεν πληροί την παραπάνω προϋπόθεση, υπό την έννοια ότι το θέμα είναι γενικό και χαοτικό. Τα προτεινόμενα θέματα πρέπει να είναι στοχευμένα και εξαιρετικά συγκεκριμένα ώστε και οι φοιτητές να διευκολύνονται στην εκπόνηση της πτυχιακής τους, αλλά και οι επιβλέποντες καθηγητές να διαχειρίζονται ευκολότερα και να ελέγχουν αποτελεσματικότερα όλα τα στάδια εκπόνησης της πτυχιακής εργασίας.
Να είναι εφικτό να ολοκληρωθεί από τον φοιτητή και να είναι ανάλογο των δυνατοτήτων του. Ο επιβλέπων καθηγητής θα πρέπει να διερευνά ενδελεχώς τις δυνατότητες του φοιτητή και να του προτείνει ρεαλιστικές λύσεις σε ό,τι αφορά στις πηγές, την μεθοδολογία συγγραφής της πτυχιακής και τα διαθέσιμα ερευνητικά εργαλεία. Για παράδειγμα, η χρήση focus groups ως ερευνητικού εργαλείου αντενδείκνυται σε κάθε περίπτωση, καθώς απαιτείται εξάμηνη τουλάχιστον εκπαίδευση του φοιτητή από ειδικευμένο ερευνητή προκειμένου να μπορέσει να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο εργαλείο σωστά. Επιπλέον, πρέπει να ενθαρρύνεται η περιορισμένη χρήση επιστημονικών άρθρων από σχετικές βάσεις δεδομένων, αλλά μόνο στον βαθμό που ο φοιτητής μπορεί ν’ ανταπεξέλθει σε επίπεδο χρήσης και κατανόησης της αγγλικής και της ορολογίας του γνωστικού αντικειμένου.
Να είναι απόλυτα σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο/ειδίκευση του επιβλέποντος καθηγητή. Η προϋπόθεση αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου ο επιβλέπων καθηγητής να μπορεί να ελέγξει πλήρως την ποιότητα δουλειάς του φοιτητή, αλλά και να μπορεί να τον υποστηρίξει σε επίπεδο ανεύρεσης και χρήσης δευτερογενών πηγών και πρωτογενών εργαλείων. Κατά τον τρόπο αυτό, ο φοιτητής θα νιώθει ασφαλής και θα αποφεύγονται τυχόν παρανοήσεις ή/και σοβαρά σφάλματα τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε απόρριψη της πτυχιακής από την τριμελή επιτροπή.
Να είναι απόλυτα κατανοητό από τον φοιτητή. Πριν την συμπλήρωση των σχετικών εγγράφων και την έγκριση του θέματος, ο επιβλέπων πρέπει να είναι απόλυτα σίγουρος ότι ο φοιτητής έχει κατανοήσει το θέμα του στο 100% και έχει αίσθηση του φόρτου εργασίας και των απαιτήσεων του προτεινόμενου θέματος σε επίπεδο δευτερογενές και πρωτογενές. Επιπλέον, ο φοιτητής θα πρέπει να έχει κατανοήσει απόλυτα την αξία του θέματος και το τι μπορεί αυτό να του προσφέρει σε επίπεδο γνώσεων, επαγγελματικής αποκατάστασης, κ.λπ.