Το διαδίκτυο διεκδίκησε και εδραίωσε τη θέση του ως μια από τις καθημερινές ενασχολήσεις του καθενός μας. Στο γενικότερο πλαίσιο της δημιουργικότητα που διέπει το τμήμα, θελήσαμε να συνδυάσουμε την ανάπτυξη του διαδικτύου με την ανάγκη μας να προσφέρουμε στον ευρύτερο χώρο του μάρκετινγκ και της επιστήμης αυτής, οραματιζόμενοι μια εκτεταμένη εκπαιδευτική και επαγγελματική βάση πληροφοριών που έλειπε από την ελληνική πραγματικότητα. Το όραμα αυτό επετεύχθητε με τη δημιουργία ενός ιστόχωρου σε μορφή portal, με διεύθυνση www.a-zmarketing.gr.
Παίρνοντας μορφή στο εργαστήριο Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικής Ευφυΐας (www.e-bi.gr) του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης, στόχο έχει τη διάχυση πληροφορίας και ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των επαγγελματιών και ακαδημαϊκών στον χώρο του marketing. Το περιεχόμενο του εμπλουτίζεται και αναπτύσσεται από οποιονδήποτε επιθυμεί, αποτελώντας βήμα διαλόγου για τη θεωρία και πρακτική marketing σε πανελλαδικό επίπεδο. Σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται κυρίως από τη συνεχή ανάδυση νέων εργαλείων και τεχνολογιών, πεποίθησή μας είναι ότι η γνώση μπορεί και πρέπει να παράγεται και να διαδίδεται από τον καθένα προς τον καθένα. Πιο συγκεκριμένα ο χρήστης μπορεί:
- Να ενημερωθεί για εκδηλώσεις marketing και ν’ αποστείλει ηλεκτρονικά δελτία τύπου για οποιαδήποτε δραστηριότητα marketing επιθυμεί (events, συνέδρια, εταιρικά νέα, σεμινάρια, κ.ά.).
- Ν’ αναζητήσει εξειδικευμένο προσωπικό marketing για τον οργανισμό ή την εταιρεία του, μέσω αποστολής σχετικής αγγελίας.
- Να έλθει σε επαφή με οργανισμούς/εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του marketing, εφόσον αναζητάει εργασία.
- Να ενημερώσει για το πρόγραμμα σπουδών (προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό) του ακαδημαϊκού του ιδρύματος και ν’ αναζητήσει σχετικά προγράμματα.
- Να υποβάλλει και ν’ αναζητήσει όρους marketing με την σχετική παραπομπή στην πηγή τους (οι όροι ελέγχονται από επιστημονική επιτροπή).
- Ν’ αναζητήσει και να προτείνει τηλεοπτικά διαφημιστικά spots από το YouTube.
- Να καταχωρήσει τα στοιχεία της εταιρείας του και να κάνει σχετική αναζήτηση στον κατάλογό μας.
Η πορεία του μέχρι σήμερα κρίνεται ως επιτυχημένη και η συνεχή αναβάθμιση του μας κάνει να είμαστε πολύ υπερήφανοι. Σε πλήρη ανάπτυξη ελπίζουμε το a-z ν’ αποτελέσει έναν χώρο δημιουργίας και επικοινωνίας, ένα think-tank στο χώρο του marketing, όπου η πληροφορία και η τεχνογνωσία θα μπορούν όχι μόνο ν’ αποτελούν κτήμα όλων, αλλά και να διαχέονται από και προς το σύνολο.
Ως ένα επιπλέον επικοινωνιακό δίαυλο με τον ευρύτερο ακαδημαϊκό και επαγγελματικό κόσμο, το τμήμα καθώς και οι φοιτητές του, έχουν μια έντονη παρουσία στον ιστόχωρο www.linkedIn.com. Η παραπάνω διεύθυνση αποτελεί ένα ιστό επαγγελματικής δικτύωσης στον οποίο έχουν δικτυωθεί οι απόφοιτοι του τμήματος (alumni) έχοντας δημιουργήσει ως ομάδα το σύλλογο αποφοίτων τους, δίνοντας τη δυνατότητα με τον τρόπο αυτό για μια συνεχόμενη επικοινωνία μεταξύ του τμήματος (μέσω του γραφείου διασύνδεσης) και των φοιτητών μας, ακόμα και μετά το πέρας των σπουδών τους και της φυσικής τους παρουσίας στο τμήμα. Εξ΄ ορισμού κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το αποτέλεσμα οποιουδήποτε παραγωγικού συστήματος, χωρίς την εφαρμογή της διαδικασίας ανατροφοδότησης, πολύ περισσότερο δε, όταν πρόκειται για μια πολυδιάστατη και πολυπαραγοντική λειτουργία όπως αυτή της εκπαίδευσης.
Εν κατακλείδι, κρίνοντας ως ιδιαίτερα σημαντική όχι μόνο την επαγγελματική δικτύωση, αλλά και την κοινωνική, το τμήμα δεν θα μπορούσε να μην είχε ανοίξει διαδικτυακά κανάλια επικοινωνίας επιζητώντας την διάδραση και την ανταλλαγή πληροφοριών με τον ευρύτερο πληθυσμό. Για το λόγο αυτό, από το 2007 το τμήμα έχει δημιουργήσει και διατηρεί μια σελίδα στον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης Facebook, την οποία διαχειρίζονται φοιτητές του τμήματος σφυγμομετρώντας τις εξελίξεις και τον παλμό της πλέον κοινής διαδικτυακής κοινότητας, μειώνοντας έτσι τον χρόνο αντίδρασης σε αναδυόμενες καταστάσεις.
Η επικοινωνία και δημιουργικότητα απαιτεί χρόνο και προσπάθεια αλλά τα κίνητρα είναι σε κάθε περίπτωση εσωτερικά και τα αποτελέσματα επιβραβεύουν τους ίδιους τους φοιτητές μέσα από την αναγνώριση κάθε ποιοτικής προσπάθειας τους. Στην πραγματικότητα έχουν κερδίσει με το σπαθί τους ένα δημιουργικό portofolio προσωπικών τους εργασιών, στέρεες βάσεις για να κτίσουν το μέλλον τους και ένα επαγγελματικό κόσμο που μιλάει για τους αποφοίτους του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης με σεβασμό, ανταμείβοντας τους με μεγάλα ποσοστά απορρόφησης στην αγορά εργασίας.